A keresőmarketing az online marketing egy fajtája, ami eszközeivel egy weboldal láthatóságát akarja növelni a keresők találati oldalain.
A keresőmarketing fő eszközei a következőek:
Fizetett hirdetés a keresők oldalain, a organikus (avagy természetes) találatok mellett a találati oldalakon gyakran megjelenő hirdetések (cost per click hirdetések).
Fizetett listázás. Néhány keresőben lehetőség van arra, hogy adatbázisukba fizetés ellenében gyorsabban, vagy szabályozottabban kerüljünk be. Ennek egyik esetben sincs hatása a találati lista felépítésére – nem helyezést veszünk.
Marketing-szövegírás (angolul copywriting). Ez is egy kapcsolódó tevékenység, ami összefügg mind a keresőoptimalizálással, mind pedig a már oldalunkon járó látogatók potenciális vásárlóvá konvertálásával.
A keresőoptimalizálás jó néhány etikai kérdést is felvet. A keresőoptimalizálás két szöges ellentétben álló felfogás szerint is lefolytatható. Az egyiket fehér-, a másikat feketekalapos keresőoptimalizálásnak nevezik, melyek nagyjából az etikus, ill. a nem etikus módszerek használatának felelnek meg.
Vegyük sorra előbb az ún. nem etikus keresőoptimalizálási módszereket, amiket lehetőleg kerüljünk weblapunk tervezésénél!
Rejtett szöveg
A háttérrel egyszínű, vagyis rejtett szöveg.
Láthatatlan linkek
Hasonló a láthatatlan linkek alkalmazása, melyek az oldalnépszerűség (link popularity) mesterséges felpumpálását célozzák.
Monitorról "lelógó" szöveg
Bizonyos technikákkal lehet úgy pozícionálni egy, az oldalon szereplő szövegrészletet, hogy lelógjon a képernyőről.
"Noscript" címke manipulatív használata
Mivel az internetezők túlnyomó többsége olyan böngészőprogramot használ, ami lefuttatja a szkripteket, számukra a (noscript) címkébe írt információ gyakorlatilag láthatatlan. Így pedig a manipulatív célú keresőoptimalizálás "remek" eszköze, hiszen rogyásig pakolható kulcsszavakkal.
"Noframes" címke manipulatív használata
Kereteket nem kezelő böngészőprogram szintén viszonylag kevés van, vagyis a (noframes) címke ugyancsak kedvelt terepe a keresőmarketing zavaros vizeiben halászóknak.
Kommentárok kulcsszavakkal feltöltése
Próbálkoznak még azzal is, hogy a HTML-kód kommentárjait töltik fel kulcsszavakkal - vagyis azokat a weblapon láthatatlan megjegyzéseket, melyek alapvetően a programozót segítik az oldal ki- vagy átalakítása során.
Képfeliratok, oldalcímek kulcsszavakkal feltöltése
Az egyes weblapok címének, a lapon található képek aláírásainak (alt) telezsúfolása kulcsszavakkal.
Gateway oldalak
Az ún. gateway/doorway oldalak nyitóoldalként eleve nem a valódi látogatókat igyekeznek kiszolgálni, hanem a keresőoldalak algoritmusainak próbálnak minél inkább megfelelni.
Cloaking
Ez a módszer azon alapul, hogy a látogató IP-címe alapján megállapítható, mikor érkezik a site-ra valódi látogató és mikor egy indexelő robot. Az utóbbi számára pedig mást (jól manipulált oldalt) "szolgál fel" a szerver, mint a hús-vér embereknek.
Ezek után emeljünk szót az etikus keresőoptimalizálási módszerek mellett is, melyeket mindenképpen ajánlatos használni!
-Lényegre törő tartalom
-Fontos kulcsszó/szavak az oldal címében
-Fontos kulcsszavak, témakörök az oldalakon
-Képfeliratokban kulcsszó
-A „Kattints ide” felirat helyett legyen a céloldalra utaló szöveg
DE legalább a link szövegében szerepeljenek a kulcsszavak
-Partnereink oldalán legyen kint a mi linkünk is
-Másodlagos jelentőségű kulcsszavak(jelzők, jellemzők,helyek)tudatos alkalmazása
-Meta tag diszkrét alkalmazása
-Microsite (hátrány a rövid életkor)
-PageRank (LarryPageGoogle alapítóról elnevezve)
-Tematikus honlapokra, adatbázisokba való bejelentkezés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése