2009. április 25., szombat

Keresőmarketing (SEO – Search Engine Optimization)

A keresőmarketing az online marketing egy fajtája, ami eszközeivel egy weboldal láthatóságát akarja növelni a keresők találati oldalain.
A keresőmarketing fő eszközei a következőek:
    Keresőoptimalizálás, avagy a weboldal adott kulcsszavakra elfoglalt helyezésének javítása a keresőmotorok találati oldalain. Ezt elsősorban a weboldal struktúrájának és tartalmának olyan alakításával éri el, mely a weboldalat jól olvashatóvá teszi a keresőmotorok robotjai számára.

    Fizetett hirdetés
    a keresők oldalain, a organikus (avagy természetes) találatok mellett a találati oldalakon gyakran megjelenő hirdetések (cost per click hirdetések).

    Fizetett listázás
    . Néhány keresőben lehetőség van arra, hogy adatbázisukba fizetés ellenében gyorsabban, vagy szabályozottabban kerüljünk be. Ennek egyik esetben sincs hatása a találati lista felépítésére – nem helyezést veszünk.

    Marketing-szövegírás
    (angolul copywriting). Ez is egy kapcsolódó tevékenység, ami összefügg mind a keresőoptimalizálással, mind pedig a már oldalunkon járó látogatók potenciális vásárlóvá konvertálásával.

    A keresőoptimalizálás jó néhány etikai kérdést is felvet.
    A keresőoptimalizálás két szöges ellentétben álló felfogás szerint is lefolytatható. Az egyiket fehér-, a másikat feketekalapos keresőoptimalizálásnak nevezik, melyek nagyjából az etikus, ill. a nem etikus módszerek használatának felelnek meg.

    Vegyük sorra előbb az ún. nem etikus keresőoptimalizálási módszereket, amiket lehetőleg kerüljünk weblapunk tervezésénél!

    Rejtett szöveg
    A háttérrel egyszínű, vagyis rejtett szöveg.

    Láthatatlan linkek

    Hasonló a láthatatlan linkek alkalmazása, melyek az oldalnépszerűség (link popularity) mesterséges felpumpálását célozzák.


    Monitorról "lelógó" szöveg

    Bizonyos technikákkal lehet úgy pozícionálni egy, az oldalon szereplő szövegrészletet, hogy lelógjon a képernyőről.


    "Noscript" címke manipulatív használata

    Mivel az internetezők túlnyomó többsége olyan böngészőprogramot használ, ami lefuttatja a szkripteket, számukra a (noscript) címkébe írt információ gyakorlatilag láthatatlan. Így pedig a manipulatív célú keresőoptimalizálás "remek" eszköze, hiszen rogyásig pakolható kulcsszavakkal.


    "Noframes" címke manipulatív használata

    Kereteket nem kezelő böngészőprogram szintén viszonylag kevés van, vagyis a (noframes) címke ugyancsak kedvelt terepe a keresőmarketing zavaros vizeiben halászóknak.



    Kommentárok kulcsszavakkal feltöltése
    Próbálkoznak még azzal is, hogy a HTML-kód kommentárjait töltik fel kulcsszavakkal - vagyis azokat a weblapon láthatatlan megjegyzéseket, melyek alapvetően a programozót segítik az oldal ki- vagy átalakítása során.

    Képfeliratok, oldalcímek kulcsszavakkal feltöltése
    Az egyes weblapok címének, a lapon található képek aláírásainak (alt) telezsúfolása kulcsszavakkal.

    Gateway oldalak
    Az ún. gateway/doorway oldalak nyitóoldalként eleve nem a valódi látogatókat igyekeznek kiszolgálni, hanem a keresőoldalak algoritmusainak próbálnak minél inkább megfelelni.

    Cloaking

    Ez a módszer azon alapul, hogy a látogató IP-címe alapján megállapítható, mikor érkezik a site-ra valódi látogató és mikor egy indexelő robot. Az utóbbi számára pedig mást (jól manipulált oldalt) "szolgál fel" a szerver, mint a hús-vér embereknek.


    Ezek után emeljünk szót az etikus keresőoptimalizálási módszerek mellett is, melyeket mindenképpen ajánlatos használni!


    -Lényegre törő tartalom
    -Fontos kulcsszó/szavak az oldal címében
    -Fontos kulcsszavak, témakörök az oldalakon
    -Képfeliratokban kulcsszó
    -A „Kattints ide” felirat helyett legyen a céloldalra utaló szöveg
    DE legalább a link szövegében szerepeljenek a kulcsszavak
    -
    Partnereink oldalán legyen kint a mi linkünk is
    -Másodlagos jelentőségű kulcsszavak(jelzők, jellemzők,helyek)tudatos alkalmazása
    -Meta tag diszkrét alkalmazása
    -Microsite (hátrány a rövid életkor)
    -PageRank (LarryPageGoogle alapítóról elnevezve)
    -Tematikus honlapokra, adatbázisokba való bejelentkezés





    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése